Temuduga YanG Aku BeNCi


Sape pulak budak yang tengah memandang "sesuatu kearah sana ??? " urm , rasanya aku lah.... nie satu moment ketika selepas ditemuduga , rasanya memualkan dan gabra....
Seawal 5 pagi aku bangun , actually sebelum ni , aku memang susah nak bangun, kalau mak aku kejutkan macam nak runtuh rumah ," ALONG !!! Bangun " aku jawab "haha" ... tapi pagi tu memang senang giler... nak bangun , sekitar jam 5.40 pg aku mula mandi dan berakhir jam 6.00 pg dan siap sekitar jam 6.20 pagi , kalau korang cakap lama , itu kira sekejaplah tu , nak buat spa lagi nak parfum lagi , shampoo lagi , gel rambut lagi.... dan itui belum masuk hal berkaitan baju..




urh aku grak dari rumah kul 6.40 and then sampai lebih kurang kul 7.40 pg.... sampai tu sarapan jap ,
lepas tu masuk kawasan kampus , ada papan tanda yang tulis semua arah ke tempat temuduga tapi the best part is takde tulis " KOMUNIKASI DAN MEDIA" oh fuck , menyirap la kejap dalam kawasan kampus... dengan kejap tu baru nak pakai tie , baru nak sembur perfum baru nak cek rambut , dokumen and etc....


1st sampai dia suruh naik ke aras dua iaitu aras bilik temuduga dan ujian bertulis... and dia bg intruction suruh enter the room aku masuk la , bagi la bawak kamus segala . and waktu ckp masuk tu lecturer tu loghat kelantan , kau sekali dy mula penangan mat salleh , kalah orang putih beb.... perg dahsyat well done english lah katakan , and then dy bagi satu kertas soalan... dia suruh isi kertas soalan tersebut and you may open ur dictionary and you will give time only 30 minutes look for the instruction  .. dan buka halaman dalam aku baca soalan aku dh jawab dalam hati " Oh My God , This is Disaster" soalanya berbunyi "What do you know about mass communication and why u interest to takes this programme and how can contribute to this industry" memang ternganga kejap , tp pikir balik masa ada setengah jam memang mampus. budak sebelah aku baru tulis 2 baris dah tidur , aku sempat siap .. tp banyak bekisar tentang freedom of expression....




lepas setengah jap dia cakap please wait ur name will be call by faculty printed list.... uh.. study lagi la pasal benda tu......


after 45 minutes menunggu , aku orang ke - 5 dipanggil dan aku ketuk pintu , ya masuk , aku bagi salam , and salam tangan penemuduga lelaki tu , sorang lelaki dan sorang perempuan..


Orang tu :- You may sit ,
Aku        :- Thank you,
Orang tu :- which files do you place an original document 
Aku        :- the black file is original documents while blue file is copies with approved by pricipal (yah berjalan dengan baik)
Orang tu :- Tell me about urself
Aku        :- I`am farhan azizi  I'am brother for 3 of my younger sister , I come from a poor family.
Orang tu :- What your parent do ?
Aku        :- my parent do a small business
Orang tu :- where do you live ?
Aku        :- Teluk intan
Orang tu :- how far teluk intan to here ?
Aku        :- (gabra) around 100 km , (aku tengok diorang senyum2 tak guna aku dhla tengah gabra)
Orang tu :-  in ur essay you did mention " the mass communication is the society alternative way to freedom of expression" can you tell us more about it in specific ?
Aku        :- (dalam kepala otak OMG , Mampus aku terdiam kejap) As we know media is related to mass communication so media is the alternative way to society to express something about issues , lah  . (gagap)
Orang tu :- Last question from me , what the attraction of Teluk intan ?
Aku        :- teluk intan is famous with Menara Condong that have many historical behind it . (yes aku berjaya tp)
Orang tu :- More !
Aku        :- (aku ingatkn dh abis ada lagi rupanya) (terdiam kejap) kebanyakan bangunan disitu masih lama...
Orang tu :- That all , any question you want to ask ?
Aku        :- Yes , can u comment about this interview ?
Orang tu :- yes sure , in my opinion you need to improve ur english
Aku        :- last question , when i can get the result
Orang tu :- at least 2 months from now , around julai ,
Aku        :- Thank you,

Keluar jer dari situ rasa nak hentak kepala , banyak buat silap doe .... dengan gagap and sampai lupa nak salam balik tangan ornag tu... bodoh betul ,

Conclusion , go to erican language center before you sit for interview... okay...





0 Sayang tinggalkan komen kat SINI :):

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...