Menghadapi SELULIT ? , Macam mana !!!

Selulit sering muncul pada bahagian paha dan punggung. Ia terhasil daripada gumpalan lemak dan cecair. Jadi bagaimana anda ingin mengatasi selulit ini dengan lebih berkesan?
Adalah dianggarkan hampir 90% wanita mempunyai masalah selulit. Gemuk atau kurus, kedua-duanya tidak dapat lari daripada masalah ini. Selulit sering muncul pada bahagian paha dan punggung. Ia terhasil daripada gumpalan lemak dan cecair. Jadi bagaimana anda ingin mengatasi selulit ini dengan lebih berkesan?
1. Makanan pedas juga berpengaruh terhadap pembentukan selulit kerana toksin yang dihasilkan berkumpul dalam kelenjar lemak.
2. Tekanan dan kurang rehat, menyebabkan kelenjar turut tertekan, lalu menghalang kelancaran pembuangan bahan tidak diperlukan tubuh.
3. Menyahkan selulit boleh dijayakan dengan melakukan senaman, banyakkan mengambil air suam dan kurangkan minuman berkafein dan beralkohol.
4. Kurangkan pengambilan gula, mentega, lemak haiwan dan garam, sebaliknya banyakkan pengambilan protein, buah-buahan dan sayuran berwarna terang kerana ia mengandung antioksidan seperti mangga, bayam dan tomato.
5. Selulit lebih pantas hilang jika melakukan senaman secara teratur kerana aktiviti berkenaan membantu membuang racun dan kelebihan lemak di bawah kulit.
6. Hindari alkohol, minuman berkafein, sebaliknya lebihkan pengambilan air kosong. Kombinasi kafein yang banyak dan duduk lama di kerusi menyebabkan aliran darah tidak lancar dan memudahkan penghasilan selulit.
7. Kurangkan makanan bergula, garam dan berlemak. Sungguhpun ada produk makanan menyatakan kurang lemak, ia mungkin menggantikannya dengan gula.
8. PAKAI losyen mustajab , pati halia tu !!!
KELEMBAI – Untuk mendapatkan hasil seperti petus di atas, kita perlulah sentiasa amalkan tips di atas untuk mengatasi selulit. Semoga ia membantu anda! Pakai jer la Losyen Mustajab tuh !!!
Sumber dipetik dari Melayukini.net !!!

0 Sayang tinggalkan komen kat SINI :):

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...