STPM ? / DIPLOMA ? [ PART 2 ]


- dalam STPM ? / DIPLOMA ? [Part 1] saya memberikan Pro dan Contra bagi setiap jalan yang ada , setelah di 'bancuh' oleh beberapa orang cikgu dari tingkatan 6, reaksi mereka ketika tahu yang kami nak teruskan diploma

Mardiyah :- Sayangla , jangan membazir , masuk form6 jimat masa , jimat duit cuma 1 thn 1/2 jer...
Nargis :- Deme ni orang kaye , tu yang masuk privates kolej tu.... (pada hal baitulmal) 
              p/s :- semua orang tau baitulmal adalah murah dan ada biasiswa.
Mak Nani :- Kenapa ambik Diploma terus je la buat form6 lagi cepat...
Devikarani :- ayoo , jangan pergi mana-mana duduk sini la... (ayat lain yang tak boleh blah :- " no wonderla they want to continued study because they study in KL , this case is want to be apart from parents and independent la ny)
Sir Chear :- If u are really want to do ur diploma , please don't look down on form6 , don't look back , saya takut awak apa , nanti u bila bila dah masuk form6 u tunggu upu untuk berpuluh-puluh batch u tak dpt nanti u apa u frust , takut nanti u punya prestasi semua merosot...

sejurus selepas di'bancuh' satu sidang tergempar antara kami , means aku and ayu diadakan di Gulam Rasul Teluk Intan bagi membincangkan mengenai pro dan contra form6 and diploma...

well keputusan tetap ayu telah dipilih iaitu , mengambil diploma sementara aku masih ragu dan sangsi dengan apa yang aku pilih ,well malam itu satu rakan telha menghubungi aku Amalina Suad Maji , memberikan pendapat ... melalui cerita pengalaman orang dikompalkan dengan realiti yang terjadi , sebenarnya orang yang cemerlang STPM memang untuk orang yang betul2 cemerlang kalau setakat ciput ni sorry , go to hell la siap-siap , well setelah bermusyauwarah bersama mak bapak aku malam itu , satu keputusan telah dibuat Diploma adalah pilihan terbaik.

Keputusan telah dipilih Jawapannya aku akan sambung diploma.....

p/s :- tak de niat nak malukan ckgu , bukan sombong akan tetapi masa depan yang aku ingin corakkan... w/bagaimanapun thanks kepada semua yang telah memberikan pendapat .... like other people said, sometimes in achieve our dreams and need we must do something what we feel suitable even our result will hurting some other's..... rakan baik dan keluarga membantu aku untuk membuat keputusan... !!!

FFF
Family and Frenz First !!!

0 Sayang tinggalkan komen kat SINI :):

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...