Tempat Kerja yang Baru !!!



Farhan Azizi di Ruang Kerjanya
- sebenarnya aku nie student sepenuh masa , tapi memandangkan cuti sem ni , free memangjang daripada membongkang dan terus membusuk dirumah baiklah aku pergi kerja , PART-TIME , ada juga income, bak kata budak akaun REVENUES... ini cawangan lama cuma berpindah tempat operasi jer... apa yang menarik , rumah kedai 1 tingkat ini dilengkapi , kabinet dapur , tile and pagar aluminium, apa yang aku nak tegaskan tempat ni sempurna , di bina dengan panel solar terpasang diatasnya , pengalih udara keluar melalui serombong yang dipasang disiling , tingkap yang dilengkapi jaring bagi menghalang nyamuk masuk,.. It's Perfect....asalnya, aku ditawarkan kerja dan disinilah episod baru dimulakan.. tempat baru pindah so susun perabot pun cincai la... aku ditugaskan untuk mentadbir , 1 program... disini , berikutan tiada pembantu diletakkan disini , boleh kata kerja aku ni all in one la , clerk aku , cleaner aku , admin aku , security aku , semua aku la, tp best mcm tempat ni aku yang punya... after aku renovate... sendiri ini lah hasilnya
Gabungan yang cukup Ko
boleh kata ni ruang aku "bermaharajalela" , hahaha, tak la ni ruang aku melayan segenap karenah pelanggan ada kadang-kadang aku ajak berbual sama , menghilangkan kebosanan, bangku jati tu , asalnya diletakkan didapur , dan bangku biasa yang diletakkan sebagai tempat duduk customer, tp sebab aku tk suka nak layan customer macam tu so bangku tu aku ganti dengan bangku yang korang tengok dalam gambar disebelah , proses renovate ni makan masa yang lama , sampaikan almari tu aku angkut keluar dari store sebab tak nak silau , sebab bangunan ni dibina mengikut "feng shui" , yang mana segala punca cahaya perlu masuk ....di situasi waktu petang tu yang bercahaya.... , jambangan bunga aku gubah setelah menjumpai pasu dan bunga di stor.... semua stok gali stor.... bangku tu masih yang lama yang dikekalkan bangku baru ??? , belum lagi,,, hahaha.... yang korang tengok kat bawah n pulak , waiting hall ...
haha dah macam air port pulak ada waiting hall , hahaha , aku terpaksa susun bangku ni , sebab hari pendaftaran program tu memang parent datang sekeluarga adala dalam 15 family kesian ada yang tak dapat duduk. perhiasan kat dinding tu aku yang gantung semuanya digali dari store... paku dh siap ada.... aku jenis buat kerja based pada yang ada jer... so tak yah nak merepek banyak2 .kan , so simple...., kerja ni nak kata penat tak penat .. tp bosan tak de hiburan... tu yang kadang-kadang bangku jati tu tempat aku lena diulit mimpi , air-cond pulak ada.. memang sempurna la , walaupun dapat kerja sekejap tapi aku happy sebab dapat ubah tempat ni seperti sekarang....
Ruang Menunggu dan Kaunter Perkhidmatan Pelanggan

0 Sayang tinggalkan komen kat SINI :):

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...