SEEFOOD - ANIMASI BUATAN MALAYSIA

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
seefood_movie_01
Kelembai dh tengok citer ni , best okay !!! , not bad , unsur kasih sayang, setia kawan dan sayang terhadap alam sekitar cukup kuat dalam citer ini , dan tak salah kelembai nobatkan cerita ini antara cerita animasi terbaik pernah kelembai lihat selama ini... menceritakan kisah kehidupan dalam laut.. Seafood tk menghampakan. nak tau apa kebenda citernye niy ? .. 

berikut sinopsis dari official website Seefood !! *padahal malas nk citer
Filem animasi “Seefood” ini mengisahkan tentang penggembaraan sekumpulan hidupan laut, termasuklah ikan jerung, Pup dan Julius, Mertle sang kura-kura dan Octo. Mereka ini bersama-sama melindungi hidupan laut lain dari kekejaman yang dilakukan oleh manusia terhadap hidupan laut.

Seefood merupakan hasil karya sebuah studio animasi Malaysia, Silver Ant Sdn Bhd dengan kerjasama Al-Jazeera Children Channel. Tahniah kepada warga produksi.

seefood_movie_02

SeeFood telah ditayangkan di 90 buah negara luar contohnya seperti di Amerika Utara, Eropah, Amerika Latin dan Asia pada tahun lepas. Akan ditayangkan di Malaysia pada 8 Mac 2012 panggung seluruh Malaysia. Kelembai tinggalkan trailer niy okay !!!


Rasa nya ramai dah tahu pasal filem ni. Apa pun, sama-sama lah kita menyokong industri animasi kita.
p/s :- kelembai sajer , nak tengok citer macam ni walaupun urm (tk de idea nak tengok citer aper waktu kuar hari tuh)

0 Sayang tinggalkan komen kat SINI :):

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...