- Minggu OrienTasi Aku (Part Two 2)


- sambungan - Minggu OrienTasi Aku (Part One 1) --- hari rabu boleh dikatakan have fun tapi pada malam hari rabu tersebut , kami melalui sesuatu yang kami rasakan sukar , kami ada LDK , task ??? , bina sebuah rumah berdasarkan konsep fitrah dan harmoni dan dalam masa yang sama pengamalan , tidak boleh meminta tapi boleh memberi , dia bagi kotak itu shj , tapi kita orang semua terus berfikir , bila ramai fasilitator tengok kita org dy org mula bersuara , korang paham tak apa yang dimaksudkan " konsep fitrah dan harmoni dan dalam masa yang sama pengamalan , tidak boleh meminta tapi boleh memberi" o00 bru aku faham very deep doe.... penyudahnya malam tu , mmg kena marah dan dia org nak kita orang bangun kul3.30a.m sbb nk buat hpu ? hdu ? entah apa binatang tu , aku pun tak tahu...
-Khamis  26/05/2011 - 3.30 am kita org bangun , sekali diorang buat sesi , ala cm mana nak terangkan , diorang bagi keinsafan , dan buat sedih , senang citer sesi muhasabah diri , huhu , tapi malangnya , diorang buat part sadness tak jadi lah , terima kasih , tak de sesi marah-marah yang ada cuma macam pujuk rayu.. actually takde la sedih sangat :) aku jujur eh... lepas tu sekitar jam 4.45 am kowt , diorang suruh baring kat dataran ... suh tidur , sambil dengar lagu sedih Oh my god , mana taraf aku , baring atas jalan tar (paan ni riak la) hahaha , lepas tu ada tanyangan video , tu yang buat aku sedih dan kagum , secara jujur sebelumtu , aku terfikir apa yang dorang nie buat , gila ke apa.....lepas tu solat subuh and then dorang bagi pelepasan balik dan tidur dan kumpul semula pada jam 10.30 minit pagi ye...pagi tu , aku sungguh relax dan happening dpt tidur , sedar2 pkul 9.00 pagi , memang mandi la , tgh mandi dengar speaker bodoh terjerit-jerit " kepada pelajar orientasi UiTM intake Jun 2011 sila berkumpul di lobi aspuri pada jam 9.30 pagi , Oh My God , Disaster.. memang kene cepat , cam biasa lepas tu ada LDK , buat perbincangan untuk MAlam kebudayaan, pada sebelah malamnya. MERIT ??? , oh ye merit digunakan untuk membeli senjata pada petang ini , in accurate ada game ptang khamis ini , dimana setiap kumpulan akan dapat merit masing-masing , segala amal baik mahupun buruk bakal diberi merit dan demerit , senang citer , petang ni ada game look like DOTA , Sudden Attack la , ada point kita boleh beli senjata , Apa Gamenya ??? :- soalan bijak ya ! setiap kumpulan boleh membeli senjata menggunakan merit mereka dan bertempur untuk mendapatkan kembali banner kumpulan masing-masing dari abang dan kakak fasilitator , tapi game ni berat sebelah. kita kena pukul kira mati , dorang kene pukul tak de pape , so gunakan peluang ini untuk balas dendam dengan abang2 dan kakak2 fasi.. ye.... hahaha , pada sebelah malamnya ada malam kebudayaan tapi , the best part is jam 11.52 p.m kami dimarah dan diarah naik ke dewan di tingkat 10 menara akademik , rupanya malam kebudayaan adalah gimik untuk menyambut hari jadi bebudak ni lahir bulan mei....
-Jumaat 27/05/2011 - bangun cam biasa pukul 5.15am. solat subuh , and then riadah  , relax punya riadah , lagu rossa - pudar , lagu waka-waka , jadi peneman pagi tersebut- selepas itu , ada taklimat dan ucapan dari ceo , serius aku katakan , ceo ni bercakap laju gila , gaya ckap macam orang patah gigi , klu aku jadi orang bawahan dia boleh sakai hidup aku hahaha..... , and then penyampaian hadiah untuk kumpulan terbaik , tapi ada lagi .... kami di suruh menutup mata , dan salah seorang abg fasi berkata , " salah seorang dari awak dah buat salah , saya panggil amira binti asman untuk bagitau apa salah dia" , Amira masuk dia dari team kita orang " askum , saya disini ingin mengaku dengan penuh kerelaan mengaku bahawa saya adalah exco setiausaha MPP dengan ini menggunakan sepenuh kuasa saya untuk membatalkan seluruh hak istimewa sebagai exco dan menyamar sebagai pelajar orientasi , " dalam hati aku dy tikam dari belakang babe , tapi dy dah mintak maaf apa semua , so kita org faham maybe dia nak jadi salah seorang dari kita orang... huhu , acara habis sebelum solat jumaat dan lepas solat jumaat aku dah mula packing untuk pulang kerumah ku , rindu mak ayah....

0 Sayang tinggalkan komen kat SINI :):

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...